NAD VISO1 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de NAD VISO1 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Gromit 16-09-2013
Geschreven voor: NAD VISO1 zwart

Heb de NAD viso1 nu enkele maanden in mijn bezit.
Sterke punten:
-Mooi geluid
-aptx codec voor betere geluidskwaliteit bij gebruik van bluetooth
-Ook elk apparaat met digitaal optische uitgang aan te sluiten
-Haalt het optimale uit je ipod wanneer deze in het docking station is geplaatst(gebruikt n.l de veel beter eigen DAC i.p.v de DAC van de ipod)
-Ook op hoge volumes geen vervorming.

Nadelen:
-Geen airplay (heeft de nieuwe viso1A wel ,maar deze heeft geen docking station)
-Zet de NAD viso1 niet met de zij opening te dicht bij een muur(Bas wordt dan boomerig).
-Is niet echt portable.

Bernard

Rooi0987 03-06-2013

Hoi Frank,
Ik heb ook een NAD vision1 Gekocht goed geluid,echter ik wil hem aansluiten op mijn tv
Maar kom er nu achter dat er geen audio ingang op zit.
Groot probleem voor mij,of kan ik de tv via die optische ingang aansluiten ??
Graag jou reaktie
Groet , Jos

Gromit 16-09-2013

Hallo Frank en Jos
De NAD viso1 heeft een digitaal OPTISCHE ingang waarop je elk apparat met een digital OPTISCHE (dus niet coaxaal)uitgang kunt aansluiten.
Veel plezier met je aankoop.

Bernard

Frank-127 02-10-2012

NAD Viso 1:
Bijzonder is de digitale versterker, hierdoor blijft het geluid zo dicht mogelijk bij het origineel. De omzetting van digigaal naar analoog vindt pas plaats bij de luidsprekers.
Dit 2-weg speaker systeem munt uit in een zeer strakke (en aanwezige) laag. Het hoog midden is helder en open, maar mist sprankeling in het hoog. Dit is eigenlijk ook niet te verwachten, maar omdat het midden en laag zo goed presteert verwacht je dit ook in het hoge bereik.

De Optische ingang maakt het mogelijk Airplay te gebruiken via Apple TV. Mijn ervaring hiermee is zeer positief.

Bluetooth kan APT-X aan. Dit betekend loss-less gegevensoverdracht overdracht van bijvoorbeeld je mobiel of laptop naar de NAD Viso 1. Let op er zijn slechts enkele mobieltjes zijn die met APT-X werken. Dit zijn vaak de top modellen. Je kunt wel een apt-x dongel aanschaffen om de PC draadloos te verbinden met de Viso 1. (in plaats van een media box als Apple TV of Boxee.)
Afspelen via standaard bluetooth kan zaker ook, maar daarmee doe je deze Viso 1 onrecht aan. Hij kan zoveel meer laten horen.
De Viso 1 heeft een prominente aansluiting voor de Apple iPhone en Ipod. Dit werkt goed. Let op dat de aansluiting niet geschikt is voor de iPhone5. Hiervoor is wel een convertor beschikbaar. Ik heb niet getest of/hoe dit past.

Conclusie: Ik ben onder de indruk van het geluid dat uit de NAD Viso 1 komt. Het klinkt allemaal zeer goed. Het vermogen is ook dik in orde. Hij speelt heel hard en blijft strak. De aansluitmogelijkheden zijn digitaal.
Je kunt je mobiel of MP3 speler niet aansluiten via een los snoertje.

Gerrit76 08-12-2012

Als aanvulling. De Iphone5 is duidelijk langer als de iphone 4(s), zeker in combinatie met de lightning adapter wordt de constructie dusdanig lang, dat dit niet gaat passen. Draadloos aansluiten is dan de enige optie.